Załóż swoje konto!
  • Strona główna
  • Kontakt
  • Dokumenty
  • Plan lekcji
  • Galeria
  • Przedszkole
    • Program "Dwujęzyczne Dzieci"
      • Informacje o Programie Powszechnej Dwujęzyczności
      • Certyfikat Programu "Dwujęzyczne Dzieci"
  • Rekrutacja 2025
    • Zarządzenie Wóta Gminy Miłki w sprawie rekrutacji w 2025 roku
    • Rekrutacja I klasa 2025
    • Rekrutacja przedszkole 2025
    • Zgłoszenie dziecka do klasy 1 SP 2025/2026
    • Zgłoszenie dziecka do przedszkola 2025/2026
    • Deklaracja o kontynuowaniu wych. przedszkolnego 2025/2026
    • Rezygnacja z dowozu autobusem szkolnym
    • Zezwolenie na dojazdy szkolnym autobusem
    • Potwierdzenie woli zapisu dziecka do przedszkola
  • Strona BIP
Strona główna Aktualności Przygoda z czytaniem

Szkoła

  • Aktualności
  • Nauczyciele
  • Rada Rodziców

Informacje

  • Ogłoszenia Dyrektora Szkoły
  • Spotkania z rodzicami w roku 2025/2026
  • Dni wolne od zajęć dydaktycznych w roku szkolnym 2025/2026
  • Elektroniczna skrzynka podawcza
  • RODO

Przedszkole

  • Wiadomości z przedszkola
  • Program "Dwujęzyczne Dzieci"
  • Certyfikat Programu "Dwujęzyczne Dzieci"

 

 

 

Archiwum

  • maj, 2021
  • październik, 2020
  • maj, 2020
  • marzec, 2020
  • luty, 2020
  • wrzesień, 2019
  • czerwiec, 2019
  • maj, 2018
  • październik, 2017
  • wrzesień, 2014
  • listopad, 2013
  • wrzesień, 2012

Przygoda z czytaniem

Szczegóły
Utworzono: poniedziałek, 16, kwiecień 2018 21:19

Przygoda z czytaniem-2              Dzieci z grupy Smerfów, mimo że mają tak mało lat, rozpoczęły „przygodę z czytaniem", którą zainicjowały panie pracujące w tej grupie za zgodą pani dyrektor, Lidii Popczyńskiej. W pracy stosujemy innowację imitującą „Poznawanie świata- odimienna metoda nauki czytania wg dr Majchrzak". Jest to metoda nauki czytania opracowana przez polską pedagog i socjolog Irenę Majchrzak na początku lat 80. XX wieku. Według koncepcji I. Majchrzak rozumienie słowa powinno wyprzedzać umiejętność jego odczytania, bo to nie litery się czyta, tylko sens. O nabyciu umiejętności czytania decydują umysł i wzrok. Dziecko od samego początku wchodzi w świat pisma jako w świat znaczeń, a nie poszczególnych liter. Nauka czytania rozpoczyna się od globalnego czytania własnego imienia. Każde dziecko otrzymuje swoje własne słowo, charakterystyczną kombinację liter, która oznacza osobę o szczególnym imieniu. Już od początku maluch wchodzi w świat pisma jako w świat znaczeń, a nie izolowanych liter. Smerfy bardzo chętnie pracują tą metodą. Już świetnie rozpoznają wizytówki, nie tylko ze swoim imieniem, ale również kolegów. Układają je również z rozsypanki literowej. Przed nami kolejne etapy pracy z czytaniem. Powodzenia Smerfy!

 

Galeria

Halina Macina i Ewelina Wądołowska

 

189038
Zalogowani 0
Goście 114
Zarejestrowani 89

ZPO Miłki 2012 © Wszelkie prawa zastrzeżone. Projekt i wykonanie: Marek Baranowski

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.